Creativity & innovation Master

Máster en creatividad, innovación y estrategia en Madrid. Un año

Comienza en: octubre | enero

Play Video

Proyecto de nuestros alumnos Miks Kristians Ozolins, Sofía Minoli y Alexandru Pasata.

Máster en creatividad e innovación

¿Qué vas a aprender en el postgrado de creatividad?

Este máster de creatividad publicitaria e innovación se plantea como un año de formación híbrida con una doble titulación en creatividad e innovación. Combina módulos formativos de creatividad y Design Thinking & Innovation Strategy.

Con este máster aprenderás a conceptualizar y bajar ideas creativas y crear un portfolio creativo potente. Además, aprenderás a vender tus ideas de manera estratégica y a trabajar de manera ágil en entornos altamente innovadores.

Por qué estudiar el creativity & innovation Máster?

El Creativity & Innovation Máster nace de la necesidad de formar a los creativos híbridos del futuro, porque ya no entendemos la creatividad sin innovación, porque la nueva creatividad e innovación debe responder a los retos futuros que se plantean en el presente.

Este máster es para ti porque quieres ser el creativo mejor formado y conseguir un buen trabajo en las empresas creativas más punteras, porque quieres actualizarte y orientar tu carrera hacia nuevos horizontes o porque quieres trabajar en la industria creativa y sabes que en Miami Ad School conseguirás la formación más prestigiosa que te abrirá las puertas de la industria.

¿Cuánto tiempo dura y qué fechas de inicio hay en el máster?

Nuestro Máster en Creatividad e Innovación tiene una duración de 1 año de formación + 6 meses de prácticas en empresas creativas.

El periodo de clases presenciales comienza en octubre y finaliza en septiembre con la entrega y presentación del Book Creativo.

Una vez finalizado, el estudiante tiene la posibilidad de realizar hasta 6 meses de prácticas universitarias en compañías creativas del sector del sector.

¿En qué consiste el Posgrado de Creativity & Innovation?

Este Máster de Creatividad e Innovación se plantea como un año de formación híbrida en en creatividad, estrategia e innovación. Combina módulos formativos de creatividad con clases de Desing Thinking , innovación y diseño estratégico. Con este máster aprenderás a conceptualizar y bajar ideas creativas y crear un portfolio creativo potente. Además, aprenderás a vender tus ideas de manera estratégica y a trabajar de manera ágil en entornos altamente innovadores.

¿Qué titulación obtengo al estudiar el Creativity & Innovation Master?

Conseguirás una doble titulación, el diploma Máster local Miami Ad School en Creatividad e Innovación + Título propio en Universitario en Creatividad de la UEMC.

¿Quiénes serán tus profesores en tu Máster de innovación?

The best professionals in the advertising industry will be at your disposal.

PEDRO SATTIN

Pedro Sattin

Associate Creative Director at DAVID Madrid

Carla Lucena

Carla Lucena

Independent Art Director and Illustrator

alvaro-lopez

Álvaro López

Creative Director McCann

Manuel ridocci

Manuel Ridocci

Founder & Creative Director Studio Ridocci

VICENTE-NAVRRO

Vicente Navarro

Co-founder& Manager Director Abracadabra

Carolina Rodríguez

Directora del Bootcamp - Strategy & Innovation at Soulsight

Visita nuestro campus de Madrid

La mejor manera de ver de qué se trata es experimentarlo ti mismo. Ven a conocernos y te contamos todo personalmente.

Partnership

Expert in Advertising Creativity

Once graduated, you have the possibility of doing up to 6 months of internships in Spanish agencies and companies thanks to our agreement with the European University Miguel de Cervantes, through which you can obtain the title of Expert in Advertising Creativity (as long as you have previously completed the internship and have an official university degree).

Apply now!

Inicio: 3 Octubre 2022 | Límite inscripción: 16 Septiembre 2022

  • 00Days
  • 00Hours
  • 00Minutes

¿Cómo puedo inscribirme al Master en dirección de arte?

Follow the next steps to complete your admission:

Step 1

Send us your information

Fill in the contract and send it together with a copy of your ID card or passport. Download Contract –

Step 2

Choose your program and start date

If you change your mind later, you can easily change your registration.

Step 3

Enrollment is as creative as the course

Show us who you are and how you think as a creative. Share with us examples of things you have created, or develop one of our creative exercises that you will find in the Admissions section. Finally, schedule a meeting to go over all the details with your Admission Advisor.

Step 4

Review and submit

Make sure that all your information is correct and that you have paid the registration fee (300€), we will contact you soon!

habla-con-un-experto-sobre-tu-porfolio-program_MAS.jpg

How can we help you?

We are happy to answer all your questions and queries

Our admissions team loves chatting with people like you, answering questions, proposing solutions and guiding you toward your creative future. A consultant can help you figure out what's next in your creative adventure.

We can talk on the phone, video call or you can come and visit the school if you prefer.

Máster de creatividad e innovación en Madrid de un año

Dale un impulso a tu carrera creativa con este postgrado

en_GBEnglish (UK)

Let's talk

Contact our team

Máster en Creativity and Innovation

Step 1 - Personal information

Fill in the contract and send it together with a copy of your ID card or passport. Download Contract

tep 2 - Academic background

Send us a certificate of your last studies

Step 3 - Creative Test

Think about it: Nike, Google, Instagram, CocaCola... Brands talk to us every day from every possible platform. What if in addition to selling us products or services they were able to make our lives easier in some way? What if brands could be allies of our life, our problem, .... (Whatever!)?

Think of a brand that could solve a problem around you and how it would do it: through a new product, an APP, a service, an advertising campaign, or some other way?

 "How could __________ (the chosen brand) solve a problem for ___________ (chosen problem)?"

  1. Define the problem
  2. Think of a brand
  3. Come up with as many possible solutions as you can think of, name them and tell us about each one in a paragraph or two.

Send it to us in the format of your choice (PDF document, video, image, presentation...).

Step 4 - Personal interview

We want to get to know you better! You can come to the school for a face-to-face interview or do it via Skype if you are far away.

Step 5 - Book your place

We will provide you with all the bank details so that you can save yout spot. If you have any questions please call us at 917 540 375. Send us your data and all the materials here

Download the brochure

Contact us for more information